Laboratório Música Mista José Luís Ferreira e ClusterLAB ensemble
Nov
23
7:30 PM19:30

Laboratório Música Mista José Luís Ferreira e ClusterLAB ensemble

concerto em colaboração com a ESML

FOLHA DE SALA

Laboratório de Música Mista José Luís Ferreira (coordenação: Jaime Reis)

- Inner Reackting - Ary - Raquel Leite (Contrabaixo) + Miguel Ledo (electrónica) (5')

- Reflexo - Mariana Vieira - Eufónio e Electrónica - Sidnei Rebelo (eufónio) + Cristóvão Almeida (electrónica) (2')
- 50 Fish - E.J. Louwerse - for flute (Juliana Sousa) and electronic soundscape and optional visuals (Fábio Chicotio) (6')

- Eve is Missing - Ricardo Almeida - Plantas e electrónica (Ricardo Almeida), assistência electrónica (Tiago Jesus), Percussão (Pedro Gouveia), Contrabaixo (Jacinta Ferreira) (7')

ClusterLAB ensemble, da ESML (coordenação e direcção musical: Carlos Marecos)

- Ângela, de Marta Domingues (15')

para 11 instrumentos, atriz e electrónica
Texto de Clarice Lispector, retirado de “Um Sopro de Vida (Pulsações)”, (adaptado)
Flauta – Renato Almeida
Clarinete – Tomás Mendes
Clarinete Baixo – Filipa Gomes
Saxofone alto – Tomás Martim
Percussão – Pedro Gouveia
Piano – Maria Catarino
Violino I – Filipa Gouveia
Violino II – Sofia Francisco
Viola – Eva Grancho
Violoncelos – Inérzio Macome, Pedro Massarrão
Contrabaixo – Raquel Leite
Electrónica – Marta Domingues
Assistência de som e mistura – David Pissarro
Direcção - Carlos Marecos

View Event →
Jonty Harrison, António Ferreira, Filipe Esteves, Gonçalo Gato • Orquestra de Altifalantes
Nov
22
7:30 PM19:30

Jonty Harrison, António Ferreira, Filipe Esteves, Gonçalo Gato • Orquestra de Altifalantes

22 De Novembro 2022 - 19h30 – O’culto Da Ajuda

Música electroacústica / Orquestra de Altifalantes

Jonty Harrison, António Ferreira, Filipe Esteves, Gonçalo Gato

Jonty Harrison, António Ferreira, Filipe Esteves, Gonçalo Gato – espacialização sonora

Programa I
Filipe Esteves (1978-): Cavitações / 2022 (estreia absoluta)
Gonçalo Gato (1979-): Travessia / 2021 (estreia absoluta)
António Ferreira (1963-): nova obra / The other peoples sounds (estreia absoluta)

Programa II
Jonty Harrison (1952-): Unsound Objects / 1995 [stereo]
Jonty Harrison (1952-): Internal Combustion / 2005-06 [para 8 canais]
Jonty Harrison (1952-): Espaces cachés / 2014 [para 30 canais]

FOLHA DE SALA

            Para fechar o ciclo de três dias concertos com a Orquestra de Altifalantes da Miso Music Portugal, quatro compositores reúnem-se no O’culto da Ajuda. Na primeira parte do programa, presenciaremos três estreias absolutas de  António Ferreira, Filipe Esteves e Gonçalo Gato. Filipe Esteves apresentará Cavitações e António Ferreira uma obra com título ainda por anunciar, ambas compostas em 2022. Em Travessia, de 2021, o compositor Gonçalo Gato trabalhou o som proveniente, e imponente, da ponte 25 de Abril, em Lisboa. O segundo programa, um monográfico de um dos mais importantes compositores britânicos dedicados à música electroacústica, Jonty Harrison, dar-nos-á a ouvir três obras. Com Unsounded Objects (1995), Internal Combustion (2005-06) e Espaces cachés (2014), poderemos testemunhar das explorações sonoras deste compositor, na herança da “musique concrète” para uma viagem sonora que se aventura pelos limites indefinidos da realidade com a irrealidade.

Financiamentos & Apoios

View Event →
DUO SOND’AR-TE  flauta & piano • “A correr à frente do relâmpago”
Nov
20
7:30 PM19:30

DUO SOND’AR-TE flauta & piano • “A correr à frente do relâmpago”

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

O’culto da Ajuda 20-11-2021 19h30

“A correr à frente do relâmpago”

PROGRAMA

Doina Rotaru - Crystals (2005)
Jonathan Harvey - Run Before Lightning (2004)
Rui Penha - 3 Quadros sobre o fado (2013)
Miguel Azguime - Par ce chemin de rien (2019-2020) *
Sara Carvalho - My shadow walks home with me (2011)

* estreia absoluta

DUO SOND’AR-TE flauta & piano
Sílvia Cancela,
flauta
Elsa Silva,
piano

View Event →
 LISBON ENSEMBLE XX/XXI • “Emmanuel Nunes, Lisboa 31 de Agosto de 1941”
Nov
19
9:00 PM21:00

LISBON ENSEMBLE XX/XXI • “Emmanuel Nunes, Lisboa 31 de Agosto de 1941”

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

O’culto da Ajuda 19-11-2021 21h

“Emmanuel Nunes, Lisboa 31 de Agosto de 1941”

PROGRAMA (em directo para a Antena 2)

Emmanuel Nunes – Litanies du Feu et de la Mer I (1969)
Emmanuel Nunes – Degrés (1965)
Emmanuel Nunes – Impromptu pour un voyage I (1973)
Emmanuel Nunes – Omens II (1975)

Lisbon Ensemble XX/XXI
Pedro Pinto Figueiredo
: maestro
Marina Camponês: flauta
Filipe Dias: clarinete
Filipe Coelho: trompete
Leandro Antunes: trombone
Rui Antunes: violino
Ana Monteverde: viola
Ângela Carneiro: violoncelo
Salomé Pais Matos: harpa
Paulo Pacheco: piano
Cristiano Rios: vibrafone

mic.pt

Facebook LISBON ENSEMBLE XX/XXI

View Event →
DUO SIGMA “Mémoire... Miroir e o Aprendiz de Novos Sons”
Nov
18
7:30 PM19:30

DUO SIGMA “Mémoire... Miroir e o Aprendiz de Novos Sons”

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

O’culto da Ajuda 15-11-2021 19h30

“Mémoire... Miroir e o Aprendiz de Novos Sons”

PROGRAMA

Andreia Pinto Correia - Tantalus (2021). vcl e piano
Carlos Marecos - O Carro de Jorge Peixinho (2021) vcl e piano
Mariana Vieira - Dual (2021) vcl e piano
Eduardo Luís Patriarca - ...suddenly, this silence... (2021)  vcl e piano
Christopher Bochmann - Arietta * (2020) vcl e piano
Carlos Marecos - O Aprendiz de novos sons (2021)     vcl, piano e live electronics 
João Pedro Oliveira - Absence... mémoire (2021) vcl, piano e eletrônica fixa

*estreia mundial

DUO SIGMA
Ana Cláudia Assis
piano
Miguel Rocha violoncelo

Facebook DUO SIGMA

View Event →
ESML Laboratório Música Mista José Luís Ferreira
Nov
17
7:30 PM19:30

ESML Laboratório Música Mista José Luís Ferreira

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

O’culto da Ajuda 17-11-2021 19h30

“O lugar da pedagogia”
ESML Laboratório Música Mista José Luís Ferreira

Ensaio Perspético - André Simões
guitarra clássica amplificada e electr.
Rúben Monteiro guitarra

Refúgio - Rodolfo Valente
violoncelo e electr.
Florêncio Manhique violoncelo

The unexpected encounter with diversity - Mariana Vieira
acusmática
Jaime Reis difusão

Solonely - Luís Tinoco
contrabaixo e eletr.
Fábio Pascoal contrabaixo

Simos - Eva Aguilar
violoncelo e electr.
Eva Aguilar violoncelo

Timshel - João Pedro Oliveira
quinteto: flauta, clarinete, violiono, violoncelo, piano + elect.
Ricardo Monteiro maestro
Alba Pérez Hidalgo flauta/flautim
Henrique Borges clarinete/clarinete Baixo
Veronika Taraban violino
Inês Torres violoncelo
Francisco Costa piano

Técnica: Nuno Cruz, Maria Gaspar, Pedro Sebastião, Duarte Guelha e Francisco Serrano


https://research.esml.ipl.pt/index.php/recursos/laboratorio-de-musica-mista

View Event →
TODOR TODOROFF & FLO MENEZES OBRAS ELECTROACÚSTICAS
Nov
16
7:30 PM19:30

TODOR TODOROFF & FLO MENEZES OBRAS ELECTROACÚSTICAS

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

O’culto da Ajuda 16-11-2021 19h30

“O lugar do júri” – Flo Menezes e Todor Todoroff
Concerto de música electroacústica com a orquestra de altifalantes e Anúncio dos resultados do Concurso de Composição Electroacústica Música Viva 2021

PROGRAMA

1ª parte
Flo Menezes – Cahier de sons - 8ch (2020) * [realização: Studio PANaroma (Unesp, Brasil)]
Flo Menezes – Hymnus / Il cielo andrà verso il fondo  - 16ch (2020) * (parte 3 de Ciclo das Errâncias)[realização: Studio PANaroma (Unesp, Brasil)]

2ª parte
Todor Todoroff - Corps Sonores – st (2003)
Todor Todoroff - Reflets / Vitesse – 6ch (1995) on silent film by Henri Chomette (1925)
Todor Todoroff - Voices Part III - Resistance – 8ch (2020)
Todor Todoroff - M3TAMORPH – 8ch video by Alexander Derben (2020)

* estreia absoluta

View Event →
WORHSOP ORQUESTRA DE ALTIFALANTES
Nov
16
9:30 AM09:30

WORHSOP ORQUESTRA DE ALTIFALANTES

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

O’culto da Ajuda 16-11-2021 10h30

Mãos na Massa do Som pela Orquestra de Altifalantes da Miso Music Portugal

Conhecer em detalhe e ouvir este “instrumento de difusão”, e utilizá-lo para a espacialização e interpretação de obrsa.

An´alise experimentada e discutida da espacialização e interpretação de algumas obras de referência do repertório electroacústico.

Workshop ministrado por Miguel Azguime, que concebeu a Orquestra de Altifalantes da Miso Music Portugal e que é o primeiro sistema português de projecção sonora, tendo-se mantido como único no país e constituindo, no contexto internacional, um sistema de excelência, referido em numerosas publicações.

Estes workshops são a afirmação da necessidade da profissão de projeccionista sonoro, que certamente virá a desenvolver-se e consolidar-se nos próximos anos face à necessidade crescente da aquisição de competências nesta nova área técnico-musical.

View Event →
 FESTIVAL EASTN-DC Workshop by Iannis Zannos
Nov
15
5:00 PM17:00

FESTIVAL EASTN-DC Workshop by Iannis Zannos

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

FESTIVAL EUROPEAN ART SCIENCE TECHNOLOGY NETWORK FOR DIGITAL CREATIVITY

WORKSHOP EASTN-DC

Segunda-feira, 15 de Novembro

17h – 19h

Workshop by Iannis Zannos

Embodied Telematic Live Coding

(Techniques for Interactive Performance of Music and Dance with Sensor

data transmitted over the internet live)

Participação gratuita limitada aos lugares disponíveis
Número de participantes 15
Inscrições através do email: oculto@misomusic.com

DESCRIPTION

The workshop shows how to create augmented telematic performances involving live coding, instrumetal performance and dance, and transmitting data from sensors as well as sound via the internet. We experiment with the creation of sound and images through movements tracked with wireless sensors. Data from sensors worn by the dancers are transmitted to two computer programs, which controls the generation of sound and image in real time. The aim of this work is to explore how dancers can use simple patterns of sound and image and basic interaction rules to create a sense of dialogue, and how several performers can manipulate the sound generation processes b intervening both in the stream of data and in the stream of audio signals transmitted. This opens the possibilities for a very tightly knit ensemble where coding and embodied performance are intimately linked. For sharing of code we use OSCGroups by Ross Bencina with a custom library in SuperCollider by Iannis Zannos. For sound streaming we use sonobus.

Iannis Zannos works on Computer Music and interactive media arts at the Department of Audiovisual Arts. Currently his research focusses environmental issues as well as problems of multiculturality are reflected in media-art terms, in particular collaborative and performance practices with gestural devices employing telematic technologies.

View Event →
 FESTIVAL EASTN-DC Workshop by Marko Ciciliani
Nov
15
2:30 PM14:30

FESTIVAL EASTN-DC Workshop by Marko Ciciliani

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

FESTIVAL EUROPEAN ART SCIENCE TECHNOLOGY NETWORK FOR DIGITAL CREATIVITY

WORKSHOP EASTN-DC

Segunda-feira, 15 de Novembro

14h30 – 16h30 

Workshop by Marko Ciciliani

GAPPP - Gamified Audiovisual Performance and Performance Practice

Participação gratuita limitada aos lugares disponíveis
Número de participantes 15
Inscrições através do email: oculto@misomusic.com

DESCRIPTION

Game elements and their Artistic Potential for Audiovisual Works

The inclusion of elements from games and especially from computer games in audiovisual works offers many artistic opportunities but also challenges. Between 2016 and 2021 Marko Ciciliani has run an artistic research project at the IEM, the Institute of Electronic Music and Acoustics of the University of Music and Performing Arts Graz where, in collaboration with performer and artistic researcher Barbara Lüneburg and musicologist Andreas Pirchner, he has investigated various possibilities for utilizing elements from games in the context of performance based audiovisual works. The project is titled GAPPP, which stands for‘Gamified Audiovisual Performance and Performance Practice’ (http://gappp.net).

Since the start of the project, altogether 12 new works have been created that are exemplifying and investigating the inclusion of particular game elements in the context of interdisciplinary works that are staged in concert settings or as live installations. Five of them have been composed by Marko Ciciliani, the others by various artists that have been invited to the project as guests.

In the first part of this workshop, Marko Ciciliani will speak about the triangular research design of this project, which separatelyinvestigates (1) the artistic intentions and expectations of the artists/composers, (2) the experience of the performers that put them onstage, and (3) the perception of the audience. Various findings that resulted from the research project will be presented, along side several examples of artistic works.

In the second part of the workshop Ciciliani will present in greater depth how he explored interactive 3D environments for musical purposes while approaching the design of virtual landscapes as representations of musical scores and instruments. From this exploration of the interplay of physical and virtual spaces, artistic works will be discussed that manifest as a hybrid between installation and performance.

http://ciciliani.com

This workshop is suitable for anyone generally interested in artistic research and new media art, and more specifically inaudiovisual composition, computer music, or computer games. A very basic understanding of these art forms is presupposed but no specialised knowledge is required.

View Event →
 FESTIVAL EASTN-DC Marko Ciciliani – Rave Séance
Nov
14
7:30 PM19:30

FESTIVAL EASTN-DC Marko Ciciliani – Rave Séance

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

FESTIVAL EUROPEAN ART SCIENCE TECHNOLOGY NETWORK FOR DIGITAL CREATIVITY

O’culto da Ajuda 14-11-2021 19h30

“EASTN-DC #3”

PROGRAMA

Marko Ciciliani – Rave Séance (90 min.)

 RAVE SÉANCE is an interactive live-installation.

The project creates an audiovisual environment that fuses aspects of Rave culture and esoteric séances. By combining aspects of techno music – a form of music characterized by electronic sound production and mechanical repetition – with pseudo spiritistic practices, it thematizes the seemingly contradictory coupling of scientific discovery and magic, which has existed since discoveries in the field of electricity have entered popular culture in the 18th Century.

The performance is designed as a fictitious invocation of a techno-ghost that exhibits its own ‘will’ and therefore influences the performance in a variety of ways. Key components are design by using principles of algorithmic and generative composition which also includes live-input from audience members, as well as Artificial Intelligence (RNN). 

Five small tables are arranged in a circular fashion with a diameter of approximately 5 meters. One of the tables is used by the performer and "master of ceremony". The entire equipment for the performance is positioned on thistable.

The other 4 tables offer altogether 12 seats for the audience (3 per table).

In the middle of this circular arrangement laser projections are displayed on the floor, coming vertically from the ceiling.

Three large buttons are built in each table, which will offer the audience the possibility to influence theperformance. The tables are also equipped with solenoids and shaker-motors, which will be turned on at keymoments during the performances. In those moments the tables will start to knock, shake and move - akin to atable-turning séance.

Rave-Hymns

A total of 7 rave hymns are heard during the complete performance. These hymns are inspired by female chants in a style that was typical for rave music in the 90s. This style of singing evoked a sense of other-worldliness,often combined with esoteric imageries.

In this project, all hymns are produced with the advanced voice synthesis program Vocaloid and the texts havebeen derived from esoteric oracles based on animal spirits.

The synthetic female voice here is a representation of the ghost that is evoked through the Rave. I amdeliberately giving in to the gender clishée. While the typically female voice of rave hymns evokes a sense ofephemeral eroticism, the position of the ghost in this project is a place of empowerment.

 AI generated Rave Music

A soundtrack is used that was generated by AI (SampleRNN). A neuronal Network was trained with techno musicfrom the 90s and the soundtrack was generated by the AI based on the training. During the performance thissound track is manipulated by the performer in real time.

Modular Synthesis and TR909 sounds

A response to the Hymn will take place as a live generated pseudo Rave, which is generated algorithmically witha modular synthesizer setup. The synthesizer components contain modules that are emulations of the RolandTR909 drum machine, that defined the sound of techno beats in the 80s and 90s. In contrast to original techno music, these pseudo raves have constant tempo instabilities. The severity of the instabilities depend on whether the performer selected a particular rave that functions as a response to the hymn that was played just beforehand.

Visual Media Laser and Lighting

The laser produces shapes based on forms that consist of 5 points, which are then multiplied and distorted in avariety of ways. During the hymns (see 2.2.1) the individual words of the sung text are also displayed.

While the laser projection is confined to a relatively small space in the center of the table arrangement, there willalso be a light design that is going to illuminate the space in different colors and intensities, depending on the state ofthe performance.

audience member interacting via buttons on table 2.2 MusicalElements

View Event →
 FESTIVAL EASTN-DC Workshop by Claude Cadoz and Nicolas Castagné / ACROE
Nov
14
9:30 AM09:30

FESTIVAL EASTN-DC Workshop by Claude Cadoz and Nicolas Castagné / ACROE

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

FESTIVAL EUROPEAN ART SCIENCE TECHNOLOGY NETWORK FOR DIGITAL CREATIVITY

WORKSHOP EASTN-DC

Domingo, 14 de Novembro

9h30 – 12h00

Workshop by Claude Cadoz and Nicolas Castagné / ACROE

Physical modelling for sound synthesis and musical composition with GENESIS-IV

Participação gratuita limitada aos lugares disponíveis
Número de participantes 10
Inscrições através do email: oculto@misomusic.com

Title, topic, teacher

Physical modeling for sound synthesis and musical composition with GENESIS-IV:

Ø  General modeling techniques and methods within GENESIS and CORDIS-ANIMA

Ø  Techniques and methods of sound spatialization in GENESIS

Ø  Techniques and methods of gesture emulation and force feedback in GENESIS Teacher : Claude Cadoz

Short description

GENESIS-IV is the very last version of the software environment developed by Claude Cadoz & Nicolas Castagné in ACROE, allowing to create interactively and with elegant ergonomics physical models according to the CORDIS-ANIMA formalisme (ACROE). Many features are dedicated to the specific level of sound creation. They are extended by composition procedures (integrated into complex models) which allow the creation of high level musical structures. In addition, still within the framework of CORDIS-ANIMA, GENESIS allows the development of specific models offering different modes of diffusion of multichannel sound tracks to any set of loudspeakers, for example with an Acousmonium or a Sound-Dome. And finally, several modeling techniques developed by C. Cadoz make it possible to emulate gestural force feedback devices when they are not accessible and thus to create and study “offline” models intended to be piloted “ in-line ” by such systems (using actually force feedback systems). The workshop will present these features and functionalities and allow them to be studied and tested through numerous exercises and examples.

Claude Cadoz

Engineer in electronics and computer science from the Grenoble Insitute of Technology, Doctor in electronics, Doctor qualified to supervise research in computer science (HDR).

In 1976, he founded ACROE with Annie Luciani and Jean-Loup Florens, to conduct interdisciplinary research in Computer Arts, Informatics and Human-Machine interaction technologies. He has developed pioneering research on force feedback devices, physical modeling and real-time simulation for music and multisensory computing. He developed the fundamental concepts of modular physical modeling for music, ranging from sound creation to musical composition. Author of numerous publications including a popular science book "Virtual Realities". (Flammarion, 1994), he trained more than 400 master's level students and supervised 35 doctoral theses. He is the author of 2 international patents on actuator-sensor technology for haptic devices and electro-dynamic piano. He has produced several works with ACROE technologies: ESQUISSES (with A. Luciani & J-L. Florens - 1993), pico..TERA (2001), Gaea (2007), Hélios (2015), Quetzalcoatl (2018 - 2019 - 2021).

 

View Event →
 FESTIVAL EASTN-DC multidisciplinary works
Nov
13
7:30 PM19:30

FESTIVAL EASTN-DC multidisciplinary works

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

FESTIVAL EUROPEAN ART SCIENCE TECHNOLOGY  NETWORK FOR DIGITAL CREATIVITY

O’culto da Ajuda 13-11-2021 19h30

“EASTN-DC #2”

PROGRAMA

1ª parte
Henrik Frisk – Image Schema (2019)
Rui Penha – Auditorium (2014) / live electronics performance
Iannis Zannos - IDE-Fantasy (2020) / telematic dance performance with sound and graphics controlled by dancers: Natali Mandila, Dance (in Lisbon) and Mary Randou, Dance (in Corfu)

2ª parte
Claude Cadoz - Quetzalcoatl-III (2020)
Alexandros Kontogeorgakopoulos (composition, Djing), George Kontos (film content, visual composition and Vjing), Odysseas Klissouras (film content) – Fractions (2020)
Tadej Droljc - Beambreaker / 1st mov. (2020) 

View Event →
 FESTIVAL EASTN-DC “Asymmetric Thought”
Nov
12
7:30 PM19:30

FESTIVAL EASTN-DC “Asymmetric Thought”

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

FESTIVAL EUROPEAN ART SCIENCE TECHNOLOGY NETWORK FOR DIGITAL CREATIVITY

O’culto da Ajuda 12-11-2021 19h30

“EASTN-DC #1”

“Asymmetric Thought - Italian music for guitar and electronics”

Davide Ficco: guitarra

Massimo Deidda, Marco Barberis, Michelangelo Einaudi: electronics and live spatialization


PROGRAMA

1ª parte 

guitarra and electronics
Luys Milan (1500 - 1561 .ca) - Fantasia XVI de Consonancias y Redobles
Azio Corghi - Consonancias y Redobles (1973) 
Gianluca Verlingieri - Resonancias y Redobles (2018-19)
Giuseppe Gavazza - Dodici corde e mezzo (2014)
Davide Ficco - Aavaaye darun (2019)

2ª parte
fixed media works with live spatialization
Gianluca Verlingieri - Dante’s Songs, video by Carlos Franklin (2019-20) *
Taylan A. Sakin - Hund dead (2021) *
Marco Barberis - Q-verch (2019)
Giuseppe Gavazza - Numeri-Numbers (2015) *

 

View Event →
NEUE VOCALSOLISTEN
Nov
11
7:30 PM19:30

NEUE VOCALSOLISTEN

NEUE VOCALSOLISTEN

O’CULTO DA AJUDA • 11/11/2021 • 19h30

Carola Bauckholt Stroh
for 4 voices

João Madureira Rosto *
(text from Mensagem / Fernando Pessoa)
for 5 voices
Miso Music Portugal commission

Sánchez-Verdú Antiqva Scriptvra
for 5 voices

Miguel Azguime 3 Cantos para libertar o Ar *
for 4 voices 2020

Gabriel Dharmoo Notre meute
for 5 voices

  • première

Neue Vocalsolisten
Johanna Vargas, soprano
Susanne Leitz-Lorey, soprano
Truike van der Poel, mezzo soprano
Martin Nagy, tenor
Guillermo Anzorena, bariton
Andreas Fischer, bass

photo © Sebastian Berger

View Event →
FILIPE ESTEVES OBRAS ELECTROACÚSTICAS
Nov
7
7:30 PM19:30

FILIPE ESTEVES OBRAS ELECTROACÚSTICAS

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

O’culto da Ajuda • Domingo, 7 de Novembro, 19h30

SUL e SUESTE

Concerto monográfico de música electroacústica com a orquestra de altifalantes
e lançamento do CD “Sul e Sueste” de Filipe Esteves

programa

FILIPE ESTEVES – Sul e Sueste (gare) *
FILIPE ESTEVES – Alburrica *Ω
FILIPE ESTEVES – Barra a Barra *
FILIPE ESTEVES – Braamcamp *
FILIPE ESTEVES – Sul e Sueste (cais) * 

Ω encomenda Miso Music Portugal
* estreia absoluta

View Event →
SOND’AR-TE ELECTRIC ENSEMBLE +  50 anos de música espectral
Nov
6
7:30 PM19:30

SOND’AR-TE ELECTRIC ENSEMBLE + 50 anos de música espectral

FESTIVAL MÚSICA VIVA 2021

O’culto da Ajuda • Sábado, 6 de Novembro, 19h30

SOND’AR-TE ELECTRIC ENSEMBLE +
50 ANOS DE MÚSICA ESPECTRAL

programa

JOÃO MADUREIRA – Ausgraben und Erinnern (2006)
GÉRARD GRISEY – Talea (1985-1986)
MIGUEL AZGUIME – Águas Marinhas (2005)
GYÖRGY LIGETI – Concerto de Câmara para 13 Instrumentistas (1970)

SOND’AR-TE ELECTRIC ENSEMBLE +
PETTER SUNDKVIST :
maestro
Sílvia Cancela: flauta
Aldo Salvetti: oboé
Nuno Pinto: clarinete
Bruno Graça: clarinete baixo
Robert Glassburner: fagote
João Silva: trompete
Laurent Rossi: trompa
Vítor Faria: trombone
Elsa Silva: piano e sintetizador
João Lucena e Vale: sintetizador
Tomás Moital: percussão
Vítor Vieira: violino
Juan Maggiorani: violino
Jorge Alves: viola
Luís André Ferreira: violoncelo
Adriano Aguiar: contrabaixo

 

View Event →